Sol och bullbak

Kvällspromenaden i går var helt underbar. Göken gol så vackert,det doftade  en föraning om sommaren under hela promenaden, liljekonvaljerna bugade så fint med sina små klockor så jag kunde faktiskt inte låta bli att plocka en liten bukett.

Nu var väl inte Chester så där jätte förtjust i att plocka blommor, han ville stanna där han ville, där det doftar gott för små hundnosar, inte där ”mormor” envisas att stanna vid några blommor som inte doftar ett dugg intressant.

Men han fann sig i sin lott och jag fick mina liljekonvaljer och han  fick snosa på det han ville under resten av promenaden.

Sen gick vi och la oss, båda två i min säng Jag har frusit lite de senaste nätterna, eftersom jag äntligen (enligt andra) lagt undan mitt älskade duntäcke. Men i natt, oj så varm han var den lille kaminen, jag var till och med tvungen att stoppa ut fötterna utanför täcket.

Men han får gärna sova över fler gånger, vi har det mysigt tillsammans den lille nakenfisen och jag.

Idag har jag bakat bullar, bara en liten sats, men så att det finns i frysen i allafall. Det har varit rätt tomt på just bullar i min frys de senaste månaderna.

Gryning har ringt idag igen, så nu får vi sätta oss ner och tänka tillsammans, Käre maken och jag över helgen. Väga för och emot och se vad vi kommer fram till i slutänden.
Han kommer hem i morgon, så ikväll får jag tänka för mig själv….

Jag har märkt att jag är väldigt dålig på att svara på frågor som jag får….för att få bukt med det har jag funderat på om jag ska börja svara personligt direkt på komentarena, som  Lena gör i sin blogg VITAVOX
Jag får se om jag fixar det.

Som svar på de två sista frågorna jag fått, så Ja Annelie, jag har självfall, det har jag fått på gamla dar, Förr j brukade jag alltid säga att jag är född med självstripigt hår, min bror hade nämligen väldigt fint lockigt hår,(och jag var lite avundsjuk) men nu förtiden så har alltså håret ändrat form, och jag är både förvånad och glad.

Nina, ja vi har larm med åtgärder och även överfallslarm. Alla larm går till SOS. Det är rörelsedetektorer och den ena av dom har även kamera så de kan se vem som är i huset vid ett larm. Brandvarnare som är direktkopplad till SOS också. Det känns tryckt, och en så länge har jag klarat att göra rätt.

 Kram på er alla fina, nu ska jag sadla min cykel och ge mig iväg på en liten  träff med dottern på hennes lunchrast. Hon har sen lunch idag men det passar mig fint, då har jag hunnit med det jag tänkt mig.

Njut av dagen, den kommer inte igen !!

Kram Annelie