Mys och Bus

Jag tänker börja med att ge lite mer information om strulet runt Bamsefar, det känns som om jag var lite oklar tack vare att jag var lite irriterad över det uteblivna mötet och att de ringde så sent och avbokade det.

Det är inte boendet som strular egentligen, det enda de kan lastas för är väl just bara det här mötet som blev tokigt.

Kvinnan jag pratade med var jätte trevlig och tog in allt jag berättade och förstod vad jag pratade om. Hon berättade hur de arbetade, jämförde och reflekterade över hur det skulle vara för Bamsefar.

Jag tyckte hon verkade ta vårt samtal på fullaste allvar.

Hon började med att säga att hon ville höra allt jag hade att berätta, för hon hade ingen information om Bamsefar.

….och det är väl där det stora problemet är, att inte socialsekreteraren ger information, Vi fick ju inte heller all information innan vi tog oss ann Bamsefar.

Jag tror inte att Bamsefar lider av det boendet han har just nu, han bor i en lägenhet med personal från hans gamla korttids, en i taget, men de är 5 stycken som turas om. Bamsefar tycker ju allra bäst om när han får vara ensam med en vuxen, jag tror han trivs ganska gott just nu. Men naturligtvis måste han få ett permanent boende så fort som möjligt där han kan slå sig till ro och kan få börja utvecklas, för just nu står han nog  ganska stilla i sin utveckling.

Nog om det för den här gången.

Idag har jag haft fint besök här hemma, av Elvin.

Vi har haft så roligt och hunnit med så mycket under dagen. Innan vi gick ut på förmiddagen hjälptes vi åt att göra köttbullar, Elvin hällde i kryddor och vätska, sen diskade han medan jag stekte bullarna.

Sen blev det promenad med Chester och Zikoria till lillskogen, där vi plockade kottar och lite stenar.

Sen blev det lekplatser för hela slanten tills det var dax att gå in och sätta på potatisen och äta.
Efter maten blev det en tur till leksaksaffären och ännu mera lekplatser.

Det kom en liten regnskur, då passade vi på att gå in och äta mellanmål, pannkakor var beställt och det fick det bli.

Tänk så härligt att få tillbringa en hel dag tillsammans med ett sånt litet energiknippe till kille och få bli kallad busfarmor av honom.

Vi har verkligen haft det bra idag och i natt sover nog farmor gott.

I morgon ser jag fram mot ett fint besök till, då kommer fina Emma och hälsar på, men hon har nog ingen lust att gå till lekplatsen så då får jag nog hitta på något bättre, lunch och lite kaffe kanske.

Kram på er, nu ska jag se Arga snickaren, sen blir det nog sängen som lockar mest.

Jag kommer att somna med ett leende på mina läppar.
Hitta era guldkorn och njut av livet.

Kram Annelie

8 tankar på “Mys och Bus

  1. Vilken underbar dag ni haft, tänk vad avis jag blir på att du får vara farmor. Chansen att jag får uppleva det är ju ganska liten tyvärr.Härlig bild från promenaden när alla utom farmor är med ;)Man undrar ju om de på socialtjänsten inte törs berätt allt om BAmsefar när han slussas vidare??? Trist eftersom det minskar chanserna för honom att få det han behöver. Det var ju bra att hon var så intresserad, men hur kan de som lämnar vidare göra så, att de inte berättar??? Synd och skam, men så bra att hon fick dig att prata med iallafall.KRam på dig och hoppas att Arga Snickaren blev arg innan du somnade efter din hårda dag ;)LEna

  2. Jag har blivit kallad "tokmormor" av mina barnbarn – lika fint det. ;DHar tittat på arga snickar´n jag också.Nu är det dags för sängen så jag orkar upp och till jobbet imorgon.Gårdagen blev speciell. ;)Jag hade fattat fel om dag för ett möte, så diakonen och jag blev liksom lite snopna över att inte ha något möte. Då slängde jag ur mig att "vi åker till Alingsås". ja det gör vi -svarar hon. Jag blev nästan stum – men hon menade det så vi stack iväg. 😉 Kändes nästan som att skolka – men kul hade vi och skratta gjorde vi åt allt möjligt och omöjligt. Jag lyckades köra bil på gångväg och dessutom vända på gångvägen. Som sagt – jag har blivit kallad "tokmormor" ;DIdag var jag på mötet och imorgon lovar jag att jobba. 😉

  3. Det var en go hjälpreda du hade i köket 🙂 Så härligt att få en hel dag med ett av barnbarnen <3Men den där socialsekreteraren då… Jobbar på fel plats! Så hemskt när man ser på sitt jobb helt utan känsla för individer, utan bara objekt som ska placeras runt 😦 Illa! Så mycket lidande det hade besparat både er och Bamsefar om informationen gått fram från början.Hoppas han får det bra snarast! Och sköööönt att ni har börjat återhämta er! Ni gjorde ett fantastiskt jobb!Kramar om massvis!Nina

  4. Elvin hade en underbar dag igår, idag ville han till farmor igen! Han har berättat om att han kryddade i maten, att ni såg en traktor, en arbetsbil och en bil som plattar till marken. Den sistnämnda luktade konstigt, äckligt. När de sågade i marken så behövde han inte hålla för öronen när han satt under suffletten med solskyddet. Och så verkar en ugnlekplats ha varit populär, där tillagades korvbröd, sallad och ris. När han berättat detta så somnade han så nöjd igår. Härligt att höra honom berätta så fint.Pannkakor önskar Elvin idag med!Fantastiska farmor, du är underbar!!! ❤

  5. Helt klart måste Bamsefar få ett bra och utvecklande boende, de får baske mig sköta det här lite bättre än det varit hittils!Så mysigt ni ser ut att ha det du och grabben, inte konstigt att han trivs med dig!Ha en mysig dag med Emma på besök!Kram Maritha

  6. Vilken härlig dag med Elvin! Det är roligt att få rå om dem en och en för man kommer så närma då!Jag förstod också att det inte var boendets fel, utan soc som inte kunnat förbereda boendet tidigare med information osv. Det går säkert ingen nöd på Bamsefar heller, men tycker kanske att de skulle ordnat ett permanent boende för honom tidigare! DET ÄR HAN VÄRD!Skönt att du kommit igen såpass att du kan njuta av tillvaron och ha det gott!Duktiga du!Ha så trevligt med med Emma och kram till er bägge!/Agneta

  7. men de var väl en toppen dag med elvin, mysigt, men man blir bra mör men inte just då, men sen.Hoppas "Bamsefar" får ett bra boende, synd att de blev som de blev men en erfarenhet rikare blev de ju. kram på dej ….annelie från annelie

Lämna en kommentar