Midsommardröm

Drömde så konstigt natten till igår.
Vi skulle få arbetskläder på jobbet ( bara det är ju i sig overkligt)
Men jag var sjukskriven när kläderna skulle delas ut, så när jag kom till chefen gav han mig tre stycken vänster skor och sa åt mig att prova vilka som kändes bäst, och att jag skulle leta reda på högerskon till den jag tyckte kändes skönast.
Den ena var en vit lackstövel, så den gick ju bort direkt, den andra var stor och tung som en pjäxa, så den kasserade jag också.
Den tredje var en duvblå loafers Och jag tänkte att den får väl duga då….


Sen sprang jag runt ute i ett litet samhälle jag inte kände igen och letade efter maken till den skon jag hade,utan att hitta den innan jag vaknade …….
Undrar hur jag ska tyda den drömmen om jag skulle försöka ge mig på det?

Nåja, nu får vi inga vare sig skor eller kläder från vår kommun så jag behöver säkert inte oroa mig för att detta kommer att hända i verkligheten.

Midsommar har varit en väldigt skön och lugn helg.
På midsommaraftons förmiddag åkte vi och plockade lite blommor i solens sken.Sen åkte vi med dem till gravarna och gjorde fint.


Både för våra nära och för våra fina husdjur som vi saknar och som ligger på Blåstjärnans fina minneslund i Borås.

Sen åkte vi hem och plockade fram sill och alla tillbehör och satte oss ute under markisen, åt gott och lyssnade till regnets stilla dripp, droppande.


Ja sen har det fortsatt att regna och varit halvdant väder……
Men det har ju som sagt varit midsommar, så vad hade man förväntat sig.

Idag har jag haft det riktigt varmt och gott i allafall. När Käre maken gav sig iväg på jobb passade jag på att jobba i tvättstugan, och där var det riktigt varmt och skönt. Det var till och med så jag fick börja klä av mig, bara tröjan, men i alla fall…

I morgon är det jobb igen…hoppas verkligen inte att jag blir erbjuden några skor av chefen..då slänger jag dem efter honom, om det inte skulle visa sig vara ett par sköna Birkenstock eller så förstås.

Var nu rädda om varandra, så ska jag försöka komma ihåg att berätta om ett upphittat hål i morgon.

Kram // Annelie

2 tankar på “Midsommardröm

  1. Jag tycker du skulle valt vita lackstövlar! Det hade varit roligast :)Jag älskar ju drömmar, så min tolkning av din dröm är att det är rörigt på jobbet! Att du inte får rätt redskap och förväntas lösa situationen ändå! Klockrent och stämmer ju väl överens med hur det ser ut…Det lät mysigt med sill under markisen, tycker jag :)Var rädd om dig min vän!Kramar om!Nina

Lämna en kommentar